Oct. 12 11

Version imprimable Les réseaux sociaux d'entreprise : grandeur et décadence

Si Balzac était encore là, que pourrait-il écrire ?

Mots-clés : , , , ,

Après une extraordinaire tendance, si ce n'est raz de marée webienne, le temps est revenu au calme. Ces dernières années, tout un monde est né de l'entreprise 2.0, de l'intranet 2.0, du ... 2.0 et enfin et surtout du réseau social d'entreprise.


Alors que Facebook était un succès extraordinaire, bouleversait nos habitudes, entrait dans toutes les maisons, il ne fallait surtout pas en parler dans l'entreprise. Pire ! La traduction française de social networking en réseau social créait une réaction épidermique chez beaucoup d'entre nous. Cette période n'est pas fini mais comment aujourd'hui pouvoir encore nier l'évidente révolution des usages?

Si Bluekiwi fut visionnaire en proposant une plate-forme de qualité sociale et collaborative très tôt, le chemin fut long et trop peu soutenu par nos belles entreprises françaises plus prompte à faire confiance à des leader américains vieillissant et se battant à coup de publicité dans nos journaux comme des gangs se battant dans les quartiers riches.

Aujourd'hui, nous continuons à voir le même effet avec une avance des éditeurs américains soutenus par les sociétés de notation américaines et malheureusement parfois françaises indiquant que ces solutions sont 2.0... Sans vouloir faire du franco français, les éditeurs français sont pourtant nombreux de qualité et parfois beaucoup plus en avance comme Dassault Systèmes a pu le montrer en sortant 3DSwYm.

Mon propos ici n'est pas de parler des éditeurs, mais de revenir sur le réseau social d'entreprise. Je ne cache pas qu'il est pour moi le socle naturel de la nouvelle organisation d'entreprise pour favoriser la collaboration, l'innovation, la capitalisation et un autre dialogue dans l'entreprise favorable à la communication.

Si la publicité tapageuse a été forte pour vendre ces outils sans être très transparente avec la réalité des expérimentations, la crise et la nouvelle maturité des entreprises sur ce marché nous amènent à commencer un va et vient proche du "je t'aime, moi non plus.

Les entreprises comprennent qu'elles doivent changer d'organisation, de modèle, de business, ... Elles voient ou sentent que ce fameux réseau social est dans cet élan. Cependant la compréhension du lien entre l'un et l'autre continue à être rare.

Pour preuve, la majorité des choix se font avec des "pilotes". Mais croyez-vous que facebook montre tout son intérêt à 100 personnes ? Croyez-vous que Youtube avec dix personnes qui s'échangent des vidéo devienne une star du web ? C'est pourtant comme cela qu'on fait en interne. 

Pour preuve, alors que le reseau social n'est qu'un outil ou même l'outil de la nouvelle entreprise, combien de projets s'appuient sur un nouveau projet d'entreprise ? Pire combien ont une approche business ? Et cela poussé par des experts expliquant qu'on ne fait pas le R.O.I. du téléphone ! Alors pourquoi faire celui du réseau social d'entreprise.

Dans cette période de crise, le réseau social devrait être, bien utilisé, l'environnement qui nous donne les moyens de la transformation. Il peut être extraordinairement puissant si on veut, si on se remet en question, si le management prend en main ce projet et pour une seule raison : changer l'entreprise !

Nous avons tout avec le cloud, le Saas, la mobilité, les devices et le r.s.e. pour penser, créer, construire, déployer et développer la nouvelle entreprise. Espérons que ce chemin soit suivi par les décideurs !

Si ce n'est le cas, nous aurons des séries d'expérimentation que les bons consultants savent faire réussir et que les entreprises qui n'y mettent pas les moyens ratent. Mais, dans l'un comme dans l'autre cas, l'entreprise y gagne peu ou pas et les, encore nombreux, agents du "non au r.s.e." utilisent pour montrer une impuissance de fait.

Après Balzac, la Marseillaise mode rse : "Aux armes citoyens ! Former les bataillons ! Déployons ! Déployons ! Qu'un rse abreuve nos entreprises !"  

Commentaires

Page de pub formation

XavierAucompte J'avais oublié que mercredi, je fais la formation rse chez benchmarkgroup pour ceux qui veulent continuer cette discussion.

 


XavierAucompte | Le Jeudi 11/10/2012 à 16:24 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

This is really excellent reading material! I agree with much of the views you express in your article. I am impressed with your style of writing and how uniquely you wrote this content. Thank you.  i date asia  idateasia review

 


sara | Le Mardi 07/05/2013 à 10:57 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

Your article shows you have a lot of background in this topic. Can you direct me to other articles about this? I will recommend this article to my friends as well. Thanks Korek Api Gas Fighter Indonesia | Margahayuland | Margahayuland | Yurosie | ide bagus

 


margahayuland | Le Dimanche 02/06/2013 à 04:01 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

How did you get to be this great? Its remarkable to see someone put so much passion into a subject. Im glad I came across this. Im glad I took the time to read on past the first paragraph. Youve got so much to say, so significantly to give. I hope men and women realise this and look into your page - apartemen sewa

 


Anonyme | Le Samedi 27/07/2013 à 08:24 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

This is a great post. I like this topic.This site has lots of advantage.I found many interesting things from this site. It helps me in many ways.Thanks for posting this again. - springbed murah

 


Anonyme | Le Jeudi 15/08/2013 à 09:50 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

I agree with you Great post.Thank you for taking the time to posting this information very helpfull!. I discovered so many interesting things inside your blog especially. - parfum murah

 


Anonyme | Le Mercredi 21/08/2013 à 08:11 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It will always be useful to read through articles from other writers and practice a little something from other sites - newborn baby gifts

 


Anonyme | Le Mardi 17/09/2013 à 06:56 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

I do wish there were more people like you around on the interwebs. Thanks for the good writeup. It in truth was once a enjoyment account it. Glance advanced to far brought agreeable from you! By the way, how can we communicate? - Florist di Jakarta

 


Anonyme | Le Mardi 17/09/2013 à 08:44 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

I was happy to discover this website. I desired to appreciate it for this excellent post!! I definitely experiencing every little bit of it and I have you saved to examine out new things you publish. - Florist di Bali

 


Anonyme | Le Samedi 21/09/2013 à 06:57 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

Thanks for the good writeup. I do wish there were more people like you around on the interwebs. Thank you for the great article I did enjoyed reading it, I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back from again. I want to encourage that you continue your great job, have a good day - Florist di Bandung

 


Anonyme | Le Lundi 23/09/2013 à 07:38 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

Hey, people utilized to write great posts, however the previous several blogposts happen to be somewhat boring... My partner and i miss your current great writing. Earlier several blogposts are merely a bit beyond observe! - catering di jakarta

 


Anonyme | Le Samedi 28/09/2013 à 07:32 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

This excellent article assisted me very much! Easily, the article is actually the best topic on this registry related issue. I fit in with your conclusions and will eagerly look forward to your next updates. Just saying thanks will not just be sufficient, for the fantasti c lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay informed of any updates. - Florist di surabaya

 


Anonyme | Le Mardi 01/10/2013 à 08:33 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

Easily, the article is actually the best topic on this registry related issue. I fit in with your conclusions and will eagerly look forward to your next updates. Just saying thanks will not just be sufficient, for the fantasti c lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay informed of any updates. - Florist di Surabaya

 


Anonyme | Le Vendredi 04/10/2013 à 06:21 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

Excellent understand personally, This is just what We needed. Cheers regarding expressing this excellent write-up! That's very intriguing Smile I like reading in addition to We are always trying to find beneficial information similar to this! to visit on Mobil Sedan Corolla,IDRPOKER.com Agen Texas Poker Online Indonesia Terpercaya, COrolla, Cipto Junaedy

 


margahayuland | Le Lundi 27/01/2014 à 05:54 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

 Thank you for the great article I did enjoyed reading it, I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back from again. I want to encourage that you continue your great job, have a good day

 


alexandrio | Le Jeudi 13/02/2014 à 00:12 | [^] | Répondre

Re: Page de pub formation

 good information. I love it. I also had an interesting article. can directly see below.

Margahayuland Korek Api Gas Fighter Indonesia Murah Infoneosia Malohong Yadik Hendriyanto

 


Yadik Hendriyanto | Le Mercredi 12/06/2013 à 04:22 | [^] | Répondre

Le RSE est partout ... sauf en entreprise :)

gmaubon  Merci pour cet article Xavier, je partage une grande partie de ton analyse. Ce qui me semble assez marrant en fait c'est que aujourd'hui, toutes les entreprises ont un RSE, même si elles ne le savent pas toujours. Comme l'identité numérique il y a quelques années, les entreprises qui n'ont pas fournie une méthode et des outils à leurs salariés, se sont faites débordées.

J'ai plein d'exemples de groupe Facebook, Linkedin, Viadeo, de partage Google Docs ou de Wordpress.com privés qui s'auto-organisent. En regarant les uages de ces services, on est entre le RSE et la plateeforme collaborative. C'est trés marrant observer ! Coté DSI, ca pose un peut plus de question évidmement ... Surtout sur la sécurité de la chose. Coté direction ... et bien, sans stratégie, ca peut faire peur. 

Alors, mise en place de la méthode agile et de l'X-programming dans la conception des RSE ? 

 


gmaubon | Le Jeudi 11/10/2012 à 16:50 | [^] | Répondre

Re: Le RSE est partout ... sauf en entreprise :)

XavierAucompte Merci pour ton retour. Je trouve plein d'intérêt ton commentaire qui met en évidence que le sujet rse n'est plus un sujet de Groupes de CAC 40 mais de toutes les entreprises. A bientôt

 


XavierAucompte | Le Jeudi 11/10/2012 à 18:16 | [^] | Répondre

network

 To evidence, the majority of choices are made ​​with "drivers." But do you think that facebook shows its interest to 100 people? Youtube Do you think ten people who exchange video becomes a star of the web? C ' Yet as we do internally.  For proof, while the social network is a tool or Bringbutler  even the tool of the new company, how many projects are based on a new business venture? 

 


zonji | Le Mercredi 28/11/2012 à 22:54 | [^] | Répondre

L'article en réponse de Claude Super

XavierAucompte

Voilà un article qui continue mes propos avec la qualité et la force de Claude Super. A lire pour continuer la réflexion : http://claudesuper.com/2012/10/15/social-business-des-deboires-de-cesar-birotteau-a-zola/

 


XavierAucompte | Le Mardi 16/10/2012 à 02:08 | [^] | Répondre

explaining

 To evidence, the majority of choices are made ​​with "drivers." But do you think that facebook shows its interest to 100 people? Youtube Do you think ten people who exchange video becomes a star of the web? C ' Yet as we do internally.  For proof, while the social network is a tool or even the tool of the new company, how many projects are based on a new business  masonry repairs gta toronto  venture? Worse how many business approach? And it pushed by experts explaining that the ROI is not the phone! So why do the social network business.

 


polik | Le Mardi 27/11/2012 à 12:38 | [^] | Répondre

Re: explaining

The fruit is an organ kursus bahasa inggris online in flowering plants is a further development of the ovary (ovarian). Fruit usually wrap and protect the seeds.

cara cepat hamil Farrago and fruit shape is inseparable relation with the main kursus teknisi komputer function of the fruit, which is as pemencar seed plants.

 


dimana lagi | Le Jeudi 18/04/2013 à 02:42 | [^] | Répondre

Re: L'article en réponse de Claude Super

Pleasing Blog post especially, two months . plenty skills subsequently after visiting your create articles.That is best to listen closely that a majority of certainly, the person strengthen certain originality.

 


Anonyme | Le Mardi 30/07/2013 à 09:07 | [^] | Répondre

Lien croisé

Social Business, des « déboires de César Birotteau  à Zola | &l : " La semaine dernière, Xavier Aucompte, le très pertinent dirigeant de WEA, publiait sur un blog, un billet d’humeur intitulé « les réseaux sociaux d’entreprise : grandeur et décadence » avec le sous titre « Si Balzac était encore là, que pourrait-il écrire ? »."

 


Anonyme | Le Jeudi 18/10/2012 à 16:00 | [^] | Répondre

questioned

 During this period of crisis, the social network should be well used the environment that gives us the means of transformation. It can be incredibly powerful if you will, if we questioned if the management took over this project and for one reason: to change the company! We all with the cloud, the real estate isle of palms  Saas mobility, devices and rse to think, create, build, deploy and develop new business.

 


janny | Le Dimanche 02/12/2012 à 19:30 | [^] | Répondre

comment

 Boys who love to play in the virtual world have a myriad of free boy games  to choose from,for example Ben 10 Games,Mario Games ,Angry Birds Games and Racing Games

 


boy | Le Lundi 29/10/2012 à 17:16 | [^] | Répondre

Re: comment

Great post, Your article shows tells me you must have a lot of background in this topic. Can you direct me to other articles about this? I will recommend this article to my friends as well. Keep it up.Click here

 


rocky | Le Jeudi 22/11/2012 à 17:34 | [^] | Répondre

Re: comment

The groups not reading your blogs are missing out a lot of caliber material.
poker online

 


Anonyme | Le Dimanche 23/06/2013 à 10:21 | [^] | Répondre

Wedding Dresses

 


Royal Blue Bridesmaid Dresses | Le Lundi 26/11/2012 à 08:07 | [^] | Répondre

Interessant

C'est intéressant de découvrir votre article que je vois traite une thématique assez importante et qui a besoin de discussion immédiate.
voyante serieuse par telephone

 


Sholay | Le Vendredi 30/11/2012 à 16:10 | [^] | Répondre

Re: Interessant

Moi aussi! C'est tres interessant!

 


Prompt Pay Texas | Le Vendredi 28/06/2013 à 22:51 | [^] | Répondre

 You have a very inspiring way of exploring and sharing your thoughts. It is very uncommon nowadays, lots of sites and blogs having copy pasted or rewritten info.

Thx for the write-up
Forestville

 


Woodlands EC | Le Vendredi 14/12/2012 à 10:59 | [^] | Répondre

so this is it. I was in search of this. Thnaks for this effort.London vacation Rental

 


Geore567 | Le Mardi 18/12/2012 à 18:00 | [^] | Répondre

facebook has gone a long way already. Bluekiwi needs a great suppport really.Austin personal injury lawyer So they arre organized also

 


johnrex | Le Mercredi 19/12/2012 à 16:10 | [^] | Répondre

I am impressed

Tanah Merah New Launch is a new and upcoming Tanah Merah New Launch in the Tanah Merah position, within a brief produce to Singapore Expo, Tampines Point, Century Rectangular shape and IKEA. With predicted accomplishment in mid 2016, it includes 11 systems with 582 designs and seems to be 16 storeys high. Future people will be able simply walking to the current Tanah Merah MRT position. Also, features and entertainment is awaiting your friends and near family members members at the nearby Tanah Merah Country Group and the Nationwide Sailing Center.

Also, the greatest features is awaiting you at the Southern Coast Parkway which is just a brief produce away.
Thanks for the create up.

 


Urban Vista | Le Dimanche 23/12/2012 à 05:37 | [^] | Répondre

Excellent and decent post. I found this much informative, as to what I was exactly searching for. Thanks for such post and please keep it up.

24 hours locksmith Hollywood

 


flower | Le Vendredi 28/12/2012 à 12:20 | [^] | Répondre

nice

 Souvent, équitation personne ferait mieux de mettre des lunettes de soleil feuille de résine; Gucci Outlet en ligne Sports USA porter des lunettes de soleil en forme de cadre radian  Book of ra online spielen sportives plus grandes ou ajouter une ceinture, Gucci Outlet en ligne de la chaîne; Myopie ou l'hypermétropie, Gucci Outlet Etats-Unis peuvent porter le support de lentille soleil, portez des lunettes de soleil spéciales optiques .

 


RAJ | Le Samedi 29/12/2012 à 13:31 | [^] | Répondre

condo for sale sg review a new condo at Tanah Merah is launching

 


Anonyme | Le Samedi 05/01/2013 à 10:23 | [^] | Répondre

Hillview Peak floor plan  can be obtain from our website Condo Singapore


 


Anonyme | Le Samedi 05/01/2013 à 11:35 | [^] | Répondre

urban vista tanah merah floor plan can be found at our property portal. It is a new condo near Tanah Merah MRT.

 


Anonyme | Le Mardi 08/01/2013 à 03:49 | [^] | Répondre

Thanks for the good writing.
http://www.propertymasteryguru.com/industrial-property-sale/

 


Anonyme | Le Mardi 08/01/2013 à 13:09 | [^] | Répondre

 Stratum Condo s features provide complete near near close relatives enjoyment needs for your household members members affiliates associates affiliates associates and near near close relatives affiliates. Perform out a relaxing and relaxing way of way of way of life right in the heart of Pasir Ris.

 

 


Stratum Condo | Le Jeudi 10/01/2013 à 10:16 | [^] | Répondre

Wonderful post. Keep it up.
http://www.propertymasteryguru.com/urban-vista/

 


Anonyme | Le Samedi 12/01/2013 à 13:00 | [^] | Répondre

Sant Ritz has full and unique facilities, which includes a guard house, clubhouse, children's playground, swimming pool, Aerobic/Yoga room, piano room, pool room, indoor gym, hydrotherapy beds, hydrotherapy baths, reading room, function room, onsen, jacuzzi.

 


Sant Ritz | Le Jeudi 17/01/2013 à 12:45 | [^] | Répondre

encouraged

I wanted to thank you for this informative and useful read. I was very encouraged to find this site Gewerbeimmobilien Regensburg. Thanks a lot.

 


Liza | Le Dimanche 20/01/2013 à 21:35 | [^] | Répondre

custom essay writers

I want to say that as a visitor this site is really great for all kinds of people.Everybody wants to visit such this type of site.People wants to know many kinds of information from other site.This website is one of them.So i think people will be very well benefited from here.I think People also to Know many recent Information from my interesting link.custom essay writers

 


custom essay writers | Le Lundi 28/01/2013 à 17:40 | [^] | Répondre

sg Shop for Sale Singapore Singapore shop is becoming very popular among investors for commercial property investment.

 


Anonyme | Le Jeudi 31/01/2013 à 07:43 | [^] | Répondre

Re: free psychic

I'm gladsome to mature so more serviceable and informative assemblage on your website.free psychic

 


Anonyme | Le Mardi 09/07/2013 à 10:47 | [^] | Répondre

Great Post. I have not been visiting the site recently. Took a visit again and there were some great comments on the site. Excellent post. Keep up the good work.
Twin Fountains

 


Twin Fountains | Le Jeudi 31/01/2013 à 10:10 | [^] | Répondre

Lien croisé

cloud | Le Blog de Claude Super | Let's make your business more social! : " La semaine dernière, Xavier Aucompte, le très pertinent dirigeant de WEA, publiait sur un blog, un billet d’humeur intitulé « les réseaux sociaux d’entreprise : grandeur et décadence » avec le sous titre « Si Balzac était encore là, que pourrait-il écrire ? »."

 


Anonyme | Le Dimanche 03/02/2013 à 22:04 | [^] | Répondre

sennett residence floor plan of a condo near Potong Pasir MRT is launching soon.

 


Anonyme | Le Mardi 05/02/2013 à 06:54 | [^] | Répondre

 I have not been visiting this site lately. Was here the last few days and didnt left a comment. I check back again and found more great insights both from you and the guest comments as well. Excellent Post. Keep up the good work! I have bookmarked this site :)
Hillview Peak

 


Hillview Peak | Le Jeudi 07/02/2013 à 09:07 | [^] | Répondre

downtown indianapolis office space

Can you share some more detail of chronic pain? I really like to see.    downtown indianapolis office space

 


Anonyme | Le Jeudi 07/02/2013 à 12:17 | [^] | Répondre

I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post.
Fap on me

 


kaya | Le Lundi 11/02/2013 à 11:58 | [^] | Répondre

Re:

That is very interesting Smile I love reading and I am always searching for informative information like this. This is exactly what I was looking for. Thanks for sharing this great article clubmz reviews clubmz e-spy

 


reillyariel | Le Samedi 23/02/2013 à 18:09 | [^] | Répondre

I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post.
Fap on me

 


london | Le Lundi 11/02/2013 à 12:04 | [^] | Répondre

nice articles

I found your site is perfect for my needs. It contains wonderful and helpful post. I have read most of them, and learned a lot from them. You do some good work. Thank you for making such a nice website cell phone spy software cell phone listening

 


jaceyreyna | Le Mercredi 13/02/2013 à 19:36 | [^] | Répondre

Good thoughts and well-written

A wonderful and unique lifestyle awaits you. Please see Bartley Ridge project details and units available for more information.

Bartley Ridge

 


Bartley Ridge | Le Mercredi 20/02/2013 à 08:37 | [^] | Répondre

Great

It is my first time to read such the article .I could not fully understand this article,but i like it.ffxi gil

 


jaskn | Le Mercredi 27/02/2013 à 09:20 | [^] | Répondre

Nice article!

Thanks for the article!
Its a pleasure to read it and keep up the good work!

 


Jurong East Condo | Le Mercredi 06/03/2013 à 05:37 | [^] | Répondre

reaspberry ketones

This is a terrific article, and I would like more information if you have any. I am fascinated with this topic and your post has been one of the best I have read.
raspberry ketone side effects on men

 


Anonyme | Le Samedi 16/03/2013 à 07:46 | [^] | Répondre

Re: reaspberry ketones

You have beautifully presented your thought in this blog post. I found so many interesting things in this blog, excellent work.

lavage-de-vitres-window-cleaning.com

 


Anonyme | Le Jeudi 30/05/2013 à 08:52 | [^] | Répondre

reaspberry ketones

When I first visit this site and try to look what this site talks about I was really amazed with.WOW!fantastic.You could have get new important and interesting topic to be discuss. Really feel great that I visit this site.
do meratol work

Proactol UK Reviews

 


Anonyme | Le Samedi 16/03/2013 à 07:48 | [^] | Répondre

reaspberry ketones

Hello webmaster good day. Superb post. You have gained a new fan. Please keep up the good work and I look forward to more of your great posts.
Buy Capsiplex

doctor oz raspberry ketones

raspberry ketone

 


Anonyme | Le Samedi 16/03/2013 à 07:51 | [^] | Répondre

 Thanks for your marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you will be a great author.I will ensure that I bookmark your blog and will come back in the foreseeable future
conos viales

 


bads | Le Lundi 18/03/2013 à 18:12 | [^] | Répondre

Thanks for the nice work. I definitely enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you post. it is really impressing and stunning work.Wanna see some more update here.
equipo de gimnasio

 


bads | Le Lundi 18/03/2013 à 18:13 | [^] | Répondre

Le Mardi

Great post, Your article shows tells me you must have a lot of background in this topic. check it out my article.
Driving Schools Croydon | Driving Schools Tooting

 


Le Mardi | Le Lundi 18/03/2013 à 19:30 | [^] | Répondre

http://www.softwaresegment.com

This is my first time i visit here. I found so many interesting stuff in your blog, especially its discussion. From the tons of comments on your articles, I guess I am not the only one having all the enjoyment here! Keep up the excellent work.
http://www.softwaresegment.com

 


http://www.softwaresegment.com | Le Mardi 19/03/2013 à 11:04 | [^] | Répondre

Chris

Great post, Your article shows tells me you must have a lot of background in this topic.
Oak Floor, Real Wood Flooring London

 


Chris | Le Mardi 19/03/2013 à 13:07 | [^] | Répondre

Re: Chris

There are many things I can know only after reading your wonderful articleAniuge Advice

 


Anonyme | Le Lundi 05/08/2013 à 12:54 | [^] | Répondre

 Belgravia Villas has full and unique facilities, which includes a guard house, clubhouse, children's playground, swimming pool, piano room, pool room, indoor gym, hydrotherapy beds, hydrotherapy baths, reading room, function room, onsen, jacuzzi.

The condo’s facilities provide full family entertainment needs for your family and loved ones. Indulge in a serene and tranquil lifestyle right in the heart of Ang Mo Kio.
Belgravia Villas

 


Anonyme | Le Dimanche 24/03/2013 à 04:51 | [^] | Répondre

Belgravia Villas

Belgravia Villas has a total of 118 units, comprising of 100 terraces and 18 semi-D. It is definitely one of the biggest cluster housing development in the area of Ang Mo Kio. Located in the heart of the town, Belgravia Villas will definitely be the hot pick of the year!

 


Belgravia Villas | Le Lundi 25/03/2013 à 16:56 | [^] | Répondre

Hey, buddy, I have not discovered how to subscribe I am a lengthy time ago I read your weblog and possesses long been declaring that you are a terrific author.cheap article writing services

 


Raha Khan | Le Mercredi 27/03/2013 à 22:40 | [^] | Répondre

Great blog. All posts have something to learn. Your work is very good and i appreciate you and hoping for some more informative posts.keep writing.
montar franquicia

 


Anonyme | Le Jeudi 04/04/2013 à 10:37 | [^] | Répondre

It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here.
perfumes baratos

 


Anonyme | Le Jeudi 04/04/2013 à 10:47 | [^] | Répondre

It was really very nice n easy information to read n understand, i think a few examples should be included to make it more effective.
topes para estacionamiento

 


bads | Le Vendredi 12/04/2013 à 17:13 | [^] | Répondre

I like the real and professional post just like your posts which make people think a lot!
tapetes con logotipo

 


bads | Le Vendredi 12/04/2013 à 18:51 | [^] | Répondre



250-252 || 000-590 || HP2-E46 || HP0-D13 || 650-395 || HP2-H23 || 000-781 || 1Z0-821 || 1Z0-206 || 9L0-517

 


dalestayen | Le Mercredi 17/04/2013 à 12:06 | [^] | Répondre

Great Post

I think this is among the most vital information for me. And i'm glad reading your article. But want to remark on some general things, insanity vs P90X .The website style is wonderful, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

 


smith33 | Le Jeudi 18/04/2013 à 09:09 | [^] | Répondre

Something nice

Hello there,  You have done an excellent job. I’ll definitely digg it and personally suggest to my friends about dating tips for men. I am confident they will be benefited from this site.

 


kevin41 | Le Jeudi 18/04/2013 à 09:43 | [^] | Répondre

Nice post

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! wow leveling guide By the way, how can we communicate?

 


lilly33 | Le Jeudi 18/04/2013 à 13:15 | [^] | Répondre

greatest advise for successful, and handsome males

\Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's truly informative. I am gonna watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers! the tao of badass

 


Semaj | Le Jeudi 18/04/2013 à 14:31 | [^] | Répondre

Really Nice Post

Simply want to say your article is as astounding. The clearness in your post is simply nice and i could assume you’re an expert on this subject. Well with your permission how to approach women let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the gratifying work.

 


Nani364 | Le Jeudi 18/04/2013 à 14:53 | [^] | Répondre

recommended for booming and favoured males

I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you're going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers! raspberry ketone reviews

 


Malik | Le Jeudi 18/04/2013 à 14:56 | [^] | Répondre

Nice Post

Hi, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor”. how to stop snoring I am trying to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

 


tom113 | Le Jeudi 18/04/2013 à 15:28 | [^] | Répondre

 BAS-010 || C_TADM51702 || C_TFIN22_64 || C_TFIN52_66 || CAS-001 || CCA-410 || CCA-470 || CQE || CTAL-TM_UK || CUR-009

 


addenmiller | Le Mardi 23/04/2013 à 09:35 | [^] | Répondre

This is one of a kind.nice job.

Corals At Keppel Bay

 


Corals@Keppel Bay | Le Mercredi 24/04/2013 à 13:07 | [^] | Répondre

want to tell

Hi, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor" survival guide. I am trying to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

 


kieal77time | Le Jeudi 25/04/2013 à 04:42 | [^] | Répondre

Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is excellent blog. An excellent read capsiplex reviews. I'll certainly be back.

 


keloan48tina | Le Jeudi 25/04/2013 à 05:01 | [^] | Répondre

i need it greatly

Excellent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're just too excellent. how to get your ex back I actually like what you have acquired here, certainly like what you're stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible. I cant wait to read far more from you. This is really a wonderful website.

 


smith12jane | Le Jeudi 25/04/2013 à 05:27 | [^] | Répondre

Unquestionably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just do not know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects how to get a six pack, people can take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

 


tina47langer | Le Jeudi 25/04/2013 à 05:48 | [^] | Répondre

sharing news

Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's truly informative. I am gonna watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future modeling agencies in chicago. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

 


michealsmith1 | Le Jeudi 25/04/2013 à 06:06 | [^] | Répondre

Great post

I think this is among the most vital information for me. And i'm glad reading your article. But want to remark on some general things, The website style is wonderful, the articles is really excellent how to get taller : D. Good job, cheers

 


timbery1tim | Le Jeudi 25/04/2013 à 08:37 | [^] | Répondre

nice knowledge

I like the valuable information you provide in your articles. I’ll bookmark your blog and check again here frequently. I am quite certain I’ll learn many new stuff right here movers austin tx! Good luck for the next!

 


david smell | Le Jeudi 25/04/2013 à 08:55 | [^] | Répondre

available more information

Fantastic beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog website green coffee bean extract? The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

 


dani77tom | Le Jeudi 25/04/2013 à 09:12 | [^] | Répondre

post is good and useful

I'm extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, how to attract women it is rare to see a nice blog like this one nowadays..

 


finch2tom | Le Jeudi 25/04/2013 à 09:28 | [^] | Répondre

good useful information

Great blog here! Also your site loads up fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host DIY Solar Panels? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

 


finch toma | Le Jeudi 25/04/2013 à 09:51 | [^] | Répondre

useful and knowledge blog

This is really interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your excellent post how to lose belly fat. Also, I have shared your web site in my social networks!

 


pina pooja | Le Jeudi 25/04/2013 à 10:11 | [^] | Répondre

more post here

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community how to get your ex back. Your web site provided us with valuable information to work on. You've done a formidable job and our whole community will be thankful to you.

 


sherry44kite | Le Jeudi 25/04/2013 à 10:41 | [^] | Répondre

nice to see this

I was recommended this blog by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty Phen375. You are incredible! Thanks!

 


marietina | Le Jeudi 25/04/2013 à 10:56 | [^] | Répondre

good to go with this post

It is the best time to make some plans for the future and it's time to be happy. I have read this post and if I could I wish to suggest you some interesting things or tips. Maybe you can write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

 


nain calarie | Le Jeudi 25/04/2013 à 12:39 | [^] | Répondre

nice article

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable information to work on renal diet. You've done a formidable job and our whole community will be thankful to you.

 


walkernanes | Le Jeudi 25/04/2013 à 13:14 | [^] | Répondre

I was very pleased to find this site. I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you post... :)
pisos para gimnasio

 


Anonyme | Le Mercredi 01/05/2013 à 09:09 | [^] | Répondre

Interesting and amazing how your post is! It Is Useful and helpful for me That I like it very much, and I am looking forward to Hearing from your next..

tapetes personalizados

 


Anonyme | Le Mercredi 01/05/2013 à 09:10 | [^] | Répondre

greatest recommended for booming, and handsome males

Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.

 


fat loss factor | Le Samedi 18/05/2013 à 08:25 | [^] | Répondre

very best recommended for flourishing, and handsome souls

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how can we communicate? how to get your ex girlfriend back

 


how to get your ex girlfriend back | Le Samedi 18/05/2013 à 08:45 | [^] | Répondre

finest suggest for successful, and handsome gentlemen

I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike. how to win the lottery

 


how to win the lottery | Le Samedi 18/05/2013 à 09:01 | [^] | Répondre

most effective suggest for successful, and splendid souls

I've been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before. philadelphia injury lawyer

 


philadelphia injury lawyer | Le Samedi 18/05/2013 à 09:23 | [^] | Répondre

greatest recommended for booming, and well-favoured people

I was recommended this blog by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty. You are incredible! Thanks! Phen375 reviews

 


Verna | Le Samedi 18/05/2013 à 09:40 | [^] | Répondre

Really it is pleasant post, This post is definitely highlighting the particular ideals associated with legislation. It can be right now becoming necessary for individuals to recognise legislation and it is ideals.
Raspberry Ketones reviews | Garcinia Cambogia review | reviewsongreencoffeeextract | green coffee bean review | triactol bust serum | breastenlargement | enhancement review | wrinklecreamreviews |

 


Anonyme | Le Samedi 25/05/2013 à 10:07 | [^] | Répondre


Interesting and amazing how your post is! It Is Useful and helpful for me That I like it very much, and I am looking forward to Hearing from your next.!
airport parking gatwick

 


Louis | Le Samedi 01/06/2013 à 20:31 | [^] | Répondre

houston internet marketing consultant

This is a really quality post.I find this information through Google Search engine. I read your Article very carefully it is really very informatic Article,I bookmarked your site.

houston internet marketing consultant

digital agency dallas

 


jackwhite521 | Le Mercredi 05/06/2013 à 13:02 | [^] | Répondre

Great Post. I have not been visiting the site recently. Took a visit again and there were some great comments on the site. Excellent post. Keep up the good work.

administracion publica

 


Anonyme | Le Mercredi 05/06/2013 à 18:06 | [^] | Répondre

All that will be available for giving the necessary things having time together.
professional articles and eBooks writing

 


Betsy | Le Samedi 08/06/2013 à 03:38 | [^] | Répondre

raspberry ketone reviews

I am really impressed from your immaginative thinking and impressive stated information, i am glad.

where to buy raspberry ketones

raspberry ketone reviews

 


jackwhite521 | Le Jeudi 13/06/2013 à 07:08 | [^] | Répondre

best auto lease specials

You might post on the style for the blog. You should key in that it's killer. Your blog outcome will enlarge your viewers
best auto lease specials

 


jone smith | Le Vendredi 21/06/2013 à 07:26 | [^] | Répondre

fascinant

I love this site, thank you to all who are created, I learned many things, very positive, a thousand thank you.

voyance gratuite mail

 


Shahid | Le Lundi 17/06/2013 à 14:31 | [^] | Répondre

 Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article.
Tapetes con logos   

 


Anonyme | Le Vendredi 21/06/2013 à 12:20 | [^] | Répondre

I am currently looking into a career change and this post helped to see another aspect of the industry. I appreciate your article.
Tapetes para gyms   

 


Anonyme | Le Vendredi 21/06/2013 à 12:22 | [^] | Répondre

I continuously livelihood on upcoming to your parcel again retributory in containerful you have posted new list.
sbobet

 


Anonyme | Le Vendredi 28/06/2013 à 00:40 | [^] | Répondre


Good Post

Interesting!

Duo Residences
Urban Resort

 


Anonyme | Le Samedi 29/06/2013 à 15:21 | [^] | Répondre

I utterly attitude and revalue your bushel on each and every target.
Toronto personal trainer

 


Anonyme | Le Vendredi 12/07/2013 à 17:34 | [^] | Répondre

Re:

This is a terrific article, and I would like more information if you have any. I am fascinated with this topic and your post has been one of the best I have read

Gatwick Car parking

 


Piter | Le Lundi 15/07/2013 à 13:59 | [^] | Répondre

Thanks for sharing out this content it are really fastidious.
www.lanapengarmedskuldhoskronofogden.se

 


Anonyme | Le Vendredi 19/07/2013 à 12:44 | [^] | Répondre

 I would like to thank you for the efforts that you have made in writing this outstanding article. This is an informative post. It's very useful and knowledgeable.
Singapore Condo
http://www.youtube.com/watch?v=Ht0qPpyfGX8

 


By Keppel Bay | Le Mercredi 24/07/2013 à 15:43 | [^] | Répondre

Sbobet

i see a good information and your article and i think that is a great..

 


Taruhan Bola | Le Dimanche 28/07/2013 à 18:06 | [^] | Répondre

my friends must read this article because i know if he is really love the topic like that..

 


ibcbet | Le Dimanche 28/07/2013 à 18:08 | [^] | Répondre

Ibcbet

i see you got really very useful topics Thanks a lot for sharing this with all people you actually recognise what you're speaking about! Bookmarked.

 


Ibcbet | Le Mercredi 31/07/2013 à 11:40 | [^] | Répondre

Agen Sbobet

You are so awesome! I do not believe I've truly read anything like that before. So wonderful to find another person with unique thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this up. This site is one thing that is needed on the internet, someone with some originality!l

 


Agen Sbobet | Le Mercredi 31/07/2013 à 11:42 | [^] | Répondre

a

 Interesting and amazing how your post is! It Is Useful and helpful for me That I like it very much, and I am looking forward to Hearing from your next..
chép phim hd

jao vat

 


chép phim hd | Le Mercredi 31/07/2013 à 13:24 | [^] | Répondre

waterwoods ec punggol

Developed by renowned Sing Holdings, Waterwoods is located at the junction of Punggol Field Walk and Punggol East and is just a 5 mins walk to Coral Edge LRT and Punggol Plaza.  waterwoods ec punggol

 


waterwoods ec punggol | Le Mercredi 31/07/2013 à 13:46 | [^] | Répondre

video

i m very happy this is awsome plese visit on this site
Video

 


Anonyme | Le Mercredi 27/11/2013 à 10:35 | [^] | Répondre

Thank For A Wonderful Post

 whoah this weblog is wonderful i love studying your posts. Keep up the great work! I am a blogger as well just getting started at visual impact muscle building

 


Anonyme | Le Mardi 17/12/2013 à 15:41 | [^] | Répondre

thank's for a new information

 Information that you wrote down very helpful to develop a job that i have to do every day. I wish you make the continuation of this article. Thank you very much for sharing.Masa Subur Wanita tempat karaoke Tempat Wisata Di Jogja (Yogyakarta) Tips cara Belajar Efektif dan Efisien

 


Ilyas Dora | Le Mercredi 25/12/2013 à 19:03 | [^] | Répondre

Great And Thank You

 I just want to thank you for proving these awesome tips. I’ve learned something good here. Thank you. blogging profits secrets review

 


Jon Benjemin | Le Samedi 04/01/2014 à 17:51 | [^] | Répondre

sfsf

nice article like it , thanks for sharing information susu kambing etawa | toko bunga bandung | sumur resapan

 


Anonyme | Le Dimanche 09/02/2014 à 04:17 | [^] | Répondre

article

nice item like it, thanks for sharing information Susu Kambing Etawa | toko bunga bandung | Sumur resapan | jual videotron | sarung jok | nice item like it,  

 


toko bunga bandung | Le Samedi 15/02/2014 à 08:00 | [^] | Répondre

review

 Nous avons tout avec le cloud, le Saas, la mobilité, les devices et le r.s.e. pour penser, créer, construire, déployer et développer la nouvelle entreprise. Espérons que ce chemin soit suivi par les décideurs !

 


toko bunga bandung | Le Samedi 22/02/2014 à 04:13 | [^] | Répondre

Hi there. I really appreciate the points you made. I don't think I've actually thought about it in that way. I can really appreciate how you approached the subject matter and what you said really gave me a new perspective. Thanks for taking the time to write this all out.
Your opinion this blog:
Harga Kenari
Hewan Langka
Anjing Chow chow
Anjing Kintamani
Anjing Labrador Retriever
Anjing Pitbull
Anjing Samoyed
Anjing Siberian Husky
Ternak kambing
Cara merawat lovebird
Merawat Burung Kenari

 


Perawatan Ternak | Le Mardi 04/03/2014 à 15:48 | [^] | Répondre

 


Anonyme | Le Dimanche 16/03/2014 à 18:52 | [^] | Répondre


obat jerawat

Glad to visit your site. Nice Information It's really very informative that I wanted ever, thanks for this.
Peninggi Badan
Obat Jerawat
Manfaat Minyak Zaitun
Jual Obat Asam Urat
Teh Peluntur Lemak
Kapsul Mengkudu Murah
Tulisan Indah
Susu Suplemen Fitnes Murah

 


obat jerawat | Le Vendredi 11/04/2014 à 08:09 | [^] | Répondre

I really appreciate this

Heureux de voir votre blog car il est juste ce que j'ai recherchez et heureux de lire Sewa Sofa tous les messages. Je me réjouis à l'autre grand article de vous. C'est vraiment un morceau gentil et serviable de Sewa Tenda Jakarta l'information. Je suis heureux que vous partagiez cette info utile avec nous. S'il vous plaît nous tenir au courant de ce genre. J'apprécie vraiment ce poste. J'ai cherché partout pour cela! Dieu merci, je l'ai trouvé sur Sewa Alat Pesta Jakarta Google. Vous avez fait ma journée! Merci encore. Merci pour un autre blog informatif.

Où pourrais-je obtenir ce genre d'informations Sewa Sofa Jakarta écrites de manière parfaite? J'ai un projet que je viens de travailler maintenant, et j'ai été à l'affût de telles informations. Tous les contenus que vous avez mentionnés dans poste est trop bonne et peuvent être très utiles. Je vais garder à l'esprit, merci pour le partage de l'information Sewa Kursi Jakarta garder à jour, avec impatience pour plus de posts.Thanks. Votre article a piqué beaucoup Penyewaan Sofa VIP d'intérêt positif. Je peux voir pourquoi, depuis que vous avez fait un bon travail de le rendre intéressant.

 


Harga Sewa Murah Jakarta | Le Jeudi 17/04/2014 à 13:06 | [^] | Répondre