Juin 12 27

Version imprimable Europe's digital economy at risk

Si l'Europe est à risque what about us en France...

Mots-clés : , , , , , , ,

 De retour de Londres où la conférence Social Media in Payments a créé un précédent avec HSBC, Nokia et des experts comme Christophe Langlois javascript:void(0);/*1340788917118*/ on a un sentiment de distance avec tout ça quand on revient sur le continent... et alors avec cette news où l'Europe est mise à mal fort justement... la France numérique a un vrai enjeux par devant elle...

Voilà l'article "Europe risks being walked over by global rivals due to a lack of fast Web access, online content and trained ICT staff, digital agenda commissioner Neelie Kroes warns. The commissioner believes almost half (43%) of Europe’s labor force lacks the ICT skills to get, or change, a new job, with a quarter lacking any skills at all. She also notes that online shopping remains bound to national borders, with only one in ten consumers purchasing from a website in another EU country, and that use of e-commerce by small and medium enterprises has stalled. Other areas of concern identified by Kroes include a shortfall in public research funding – it needs to grow by 6% per annum to hit public investment targets set for 2020 – and continued problems with ‘rip-off’ mobile roaming rates. "Europeans are hungry for digital technologies and more digital choices, but governments and industry are not keeping up with them. This attachment to 20th century policy mindsets and business models is hurting Europe’s economy,” Kroes states, adding. “It’s a terrible shame. We are shooting ourselves in the foot by under-investing. Europe will be flattened by its global competitors if we continue to be complacent.” The figures are revealed in an annual Digital Agenda scoreboard, which rates broadband access, Internet use, e-government capabilities, regulatory and research trends for every EU country. Despite the problems identified in the 2012 report, there are some positives, namely near ubiquitous fixed broadband access (95% penetration), strong take up of mobile broadband (up 62% to 217 million), the addition of 15 million first time web users, and greater use of e-government schemes in Greece, Portugal and Ireland."

Le lien sur la référence et l'article de Carroll javascript:void(0);/*1340789300510*/

Commentaires

les freins au digital sont avant tout "juridiques" et "sécuritaires"

Ca va peut être faire réagir mais pour moi les freins ne sont pas techno du type débit (sauf pour les mobiles) ou d'usages du type privacy. 

Ce qui pour moi freine le numérique est avant tout de nature juridique coté entreprises et sécurité coté consommateur . 

la signature électronique, la dématérialisation font du sur place limitant au moins en France l'utilisation d'un numérique sans coutures autour des contrats. 

ceci ce pose aussi de facto la question de l'authentification des deux cotés de la transaction (authenticités du consommateur et du vendeur) qu'elle soit financière (paiement) ou marchande (contrat ou souscription) et donc bien sur de la sécurisation des paiements tant pour l'entreprise que pour le consommateur.  

A vous lire

B-r-entement votre
jp batier

 


jean-pierre batier | Le Mercredi 27/06/2012 à 14:25 | [^] | Répondre

OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

- EMC / Logica / Société Générale : La dématérialisation totale de la souscription de contrats de crédit à la consommation : « La souscription électronique des contrats est synonyme d’accélération des processus de vente, de productivité des traitements et de sécurité accrue : des avantages significatifs pour les banques ! Nous sommes donc ravis de voir notre solution tessiContrat reconnue par la
profession, à travers ce Trophée – Solutions Bancaires. » indique Eric Jamet, Directeur Marketing, tessi documents services.
« Ce prix couronne le fort engagement de Société Générale dans le numérique et sa volonté de proposer à ses clients des services toujours plus innovants et plus performants. Franfinance est ainsi la première société française à proposer une souscription de crédit 100% dématérialisée sur point de vente » précisent Gérard Touati, Directeur Général de Franfinance et Rémi Vécina, Directeur du Programme Dématérialisation du groupe Société Générale.
Ils font partis des 7 vainqueurs des trophées Publi-news des solutions bancaires innovantes 2012
Y'a bien d'autres choses non ?

 


Revgi | Le Mercredi 27/06/2012 à 14:38 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

sur le point de vente no souci avec un device homologué car le face à face permet de satisfaire les critères d'authentification. 

sur le web j'ai du mal à voir un process "prospect" pur dematérialié (comment valider l'adresse et l'identitié) sans passer par du courrier ou du face à face pour disposer d'une authentification forte. la signature, elle, existe en électronique c'est authentification qui pose probleme. 

sur du déjà-client en up ou cross-sell tu peux t'appuyer (si tu as bien travaillé) sur une authentification forte faite à l'ouverture du premier contrat (exemple dépot d'un certificat sur une sim ou une clé usb). 

mais si tu as des infos je suis preneur.

 


jean-pierre batier | Le Mercredi 27/06/2012 à 16:13 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Készíts egy vicces matrica, sima, színes és könnyen olvasható. Kisebb használt szavak és a cég nevét, ha szükséges. Egy másik ötlet az, hogy hagyjuk, hogy tiszta, mert meg szeretné jeleníteni egy profi képet, és nem a kép, hogy a kevésbé méltó.
SEO Alaska

 


SEO Alaska | Le Mardi 25/12/2012 à 18:39 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

fat loss factor program review Hi! I realize this is sort of off-topic however I needed to ask. Does operating a well-established website such as yours take a large amount of work? I am brand new to blogging but I do write in my diary on a daily basis. I'd like to start a blog so I can share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for new aspiring blog owners. Appreciate it! diet program

 


jenji | Le Mardi 15/01/2013 à 17:18 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Your article shows you have a lot of background in this topic. Can you direct me to other articles about this? I will recommend this article to my friends as well. Thanks Korek Api Gas Fighter Indonesia | Margahayuland | Margahayuland | Yurosie | ide bagus

 


margahayuland | Le Dimanche 02/06/2013 à 04:07 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

this article Excellent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're simply extremely great. I really like what you've got right here, really like what you are saying and the way through which you are saying it. this You're making it entertaining and you still care for to keep it wise. I cant wait to read far more from you. That is really a tremendous website. they said

 


jerede | Le Lundi 16/12/2013 à 15:49 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Excellent understand personally, This is just what We needed. Cheers regarding expressing this excellent write-up! That's very intriguing Smile I like reading in addition to We are always trying to find beneficial information similar to this! to visit on Mobil Sedan Corolla,IDRPOKER.com Agen Texas Poker Online Indonesia TerpercayaCipto Junaedy

 


margahayuland | Le Lundi 27/01/2014 à 06:13 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Die idees en strategieë wat spesiale vaardighede vereis nie en sal ook nie 'n baie van jou tyd neem. Sakelui wil direk of onmiddellik aksie te neem, nie om planne te maak vir dekades. As die besigheid is stadig, hulle wou in staat wees om iets te doen om dit op te los.

Bear Hunting Alaska

 


Bear Hunting Alaska | Le Mardi 05/03/2013 à 20:01 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Excellent Blog! I would like to thank for the efforts you have made in writing this post. I am hoping the same best work from you in the future as well. I wanted to thank you for this websites! Thanks for sharing. Great websites!  i date asia  idateasia scam

 


beddy | Le Mardi 07/05/2013 à 11:45 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Ka me qindra arsye pse biznesi nuk është i suksesshëm dhe asnjëri prej tyre po vijnë nga vetë. Më fajësojnë ekonominë apo të Qeverisë dhe se ky. Nga përvoja ime, ky lloj i biznesit sigurisht kolaps.
Fort Worth Knee Doctor

 


Fort Worth Knee Doctor | Le Vendredi 22/03/2013 à 20:26 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Les développements dans le domaine de l'économie d'être considérée comme l'une des nombreuses personnes dans le monde. Il existe de nombreux types de solutions qu'ils font pour obtenir à ce sujet. Chakras

 


MarioWhite | Le Lundi 07/01/2013 à 14:29 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Les crises en Europe ira à l'autre hémisphère, même si la Grèce va bien. Espagne et Italie obtiendrez le grand impact parce que nous pouvons voir que dans le football les joueurs obtiennent un salaire plus élevé, même si c'est sur ​​les crises. eco friendly products

 


DoranDerm | Le Mercredi 30/01/2013 à 13:15 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

In homes with cara cepat hamil small Edison can freely read scientific books up and start their belajar bahasa inggris own conduct various scientific experiments. At age 12 he began working as a newspaper seller, fruit and sweets on the train. Later he became a telegraph operator, he kursus teknisi komputer moved from one city to another. In New York he was asked to be the head of an important telegraph machine. The machines that send business news to all the leading firms in New York.

 


enqlu | Le Jeudi 18/04/2013 à 02:11 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

For you to sleep well at night, the aesthetic, the quality, has to be carried all the way through. 
writing descriptive essays

 


honey | Le Vendredi 05/07/2013 à 08:35 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

I really love going back to your site to read your story and see more pictures that are really taken with great care. . . . . .  8 inch tablet

 


Anonyme | Le Mardi 06/11/2012 à 12:27 | [^] | Répondre

consumers

 The commissioner believes almost half (43%) of Europe’s labor force lacks the ICT skills to get, or change, a new job, with a quarter lacking any skills at all. She also notes that online shopping remains bound to national borders, with only one in ten consumers purchasing from a website in another EU www.steuerrecht-steuerstrafrecht.de/soforthilfe-bei-steuerfahndung-durchsuchung.html country, and that use of e-commerce by small and medium enterprises has stalled. 

 


polik | Le Mardi 11/12/2012 à 18:16 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

 Try and consider what exactly is coursing in the human brain of your black uggs reader opl29ke, and there's a whole lot occurring. Your own black ugg boots page black tall uggs visitor to your site will have examine a person's web site and will be seeking to consider all this inside. They may be worried about black sparkle uggs no matter whether they certainly the right thing additionally black sequin uggs a lot more. 

 


Anonyme | Le Jeudi 13/12/2012 à 13:19 | [^] | Répondre

Re: OK pour charger la barque du juridique et sécurité mais comment ils font eux ?

Post a sample app to cloudfoundry and share the link, that way we're all looking at exactly the same thinggo to my site

 


Anonyme | Le Samedi 27/07/2013 à 12:44 | [^] | Répondre

Re: les freins au digital sont avant tout "juridiques" et "sécuritaires"

 The figures are revealed in an annual Digital Agenda scoreboard, which rates broadband access, Internet use, e-government capabilities, regulatory and research trends for every EU country.   curriculum vitae writing service 

 


Greg | Le Lundi 08/10/2012 à 13:56 | [^] | Répondre

Re: les freins au digital sont avant tout "juridiques" et "sécuritaires"

 Crucial Design Elements for High Functionality cheap ugg boots internet pages opl31ke,The uggs outlet site design and style and copy of which uggs on sale helps with 1 market won't act as properly together with one more. As well, make an effort to do not forget that a large black uggs number of the particular achievement you have using this type of unique type of black uggs website arises from genuine tests. 

 


Anonyme | Le Samedi 15/12/2012 à 05:28 | [^] | Répondre

Re: les freins au digital sont avant tout "juridiques" et "sécuritaires"

Fantastic article and great post. Each and every title is very interesting. thanks for sharing the information. official page

 


Anonyme | Le Mardi 23/07/2013 à 11:57 | [^] | Répondre

Re: les freins au digital sont avant tout "juridiques" et "sécuritaires"

 Try and consider what exactly is coursing in the human brain of your uggs black friday sale reader opl31ke, and there's a whole lot occurring. Your own tall black uggs page black uggs on sale visitor to your site will have examine a person's web site and will be seeking to consider all this inside. They may be worried about black friday uggs sale no matter whether they certainly the right thing additionally black bailey button uggs a lot more. 

 


Anonyme | Le Samedi 15/12/2012 à 05:29 | [^] | Répondre

Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

En attendant voilà une autre réflexion à laquelle m'amène cette injonction de la commissaire européenne ...
Avec une économique numérique plus prégnante, et des agents économiques plus digitaux on peut intervenir sur l'agilité des écosystèmes dans les moyens de paiement...

Les moyens de paiement c'est un sujet central car in finé un partenaire ou un client (B2B ou B2C) d'une organisation (même avec une prétendue bonne gouvernance) se déclare et se valorise réellement au moment du payement avec le vrai encaissement par la dite organisation des sommes dues...

N'y voyez pas un lien trop direct avec la crise historiques des subprimes ou encore des dettes non remboursées de certains pays du FMI ou même de l'€uro avec la Grèce, et bientôt d'autres pays dont peut-être même la France si un jour notre pays finit par emprunter à 7% aussi etc...

Mais dans tout écosystème la gouvernance des SI de l'organisation doit aussi s'élargir aux problématiques d'interfaces externes de financement, de budget, de paiement, de remboursement ou de défauts comme la fraude, le vol, le blanchiment, au sens commun de responsabilités non partagées qui peuvent faire chavirer l'ensemble avec les effets domino intra-organisationnels mais aussi systémiques etc...

A toute fin utile voici une référence dans le domaine de la carte de crédit où la fraude serait de $190Bn/an (article de Forbes, "the majority of this fraud occurs where the credit card is not physically present, such as internet payments").

C'est la pérennité de l'organisation individuelle et collective qui sont en jeux ;-) et l'ignorer trop longtemps soit par ignorance ou par démagogie ne rend service à personne car le digital se diffuse, se propage s'en est même la caractéristique... je viens de Chine et ce que j'ai vu à Shanghai et encore plus à Shenzhen m'a fait froid dans le dos... si ca n'était que les "fringues numériques" qui vont bien finir par innoder aussi nos marchés européens ce n'est rien... c'est le niveau d'engagement et d'investissement dans ces secteurs qui sont d'une autre échelle et de natures bien plus diversifiées... et là faut en parler haut et fort... Neelie KROES si tu nous entends : n'hésite pas à venir nous rendre visite et continue ton combat !

Cheers,
Gil

 


Revgi | Le Mercredi 27/06/2012 à 19:22 | [^] | Répondre

Re: Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

Vincent  Bon on est des nains avec une vision de nain en commerce digital et je doit dire que cela commence dès la TPE.

Pas grand chose d'intéressant pour vendre du service et faire du SCRM pour une TPE, actuellement, soit cela coute un bras en commission soit on a des usines à gaz...

Simplifions, rendons accessible ces nouveaux moyens du commerce digital !

 


Vincent | Le Vendredi 29/06/2012 à 20:48 | [^] | Répondre

Le rapport Digital Europe en PDF


Voici le lien et en français :
http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/documents/digital-agenda-communication-fr.pdf

Un graphic qui en dit long

 


Revgi | Le Mardi 03/07/2012 à 18:48 | [^] | Répondre

Re: Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

sur le point de vente no souci avec un device homologué car le face à face permet de satisfaire les critères d'authentification.
website



 


Anonyme | Le Vendredi 16/11/2012 à 14:06 | [^] | Répondre

Re: Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

I will check and apply these things on joomla developer melbourne and work on other ways of it.

 


kena | Le Lundi 10/06/2013 à 10:59 | [^] | Répondre

Re: Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

I will teach you on how to organise time, click the link now.
lanutansakerhet.org

 


Anonyme | Le Dimanche 21/07/2013 à 23:11 | [^] | Répondre

Re: Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

Never discovered such informatory contents
Full Your Rock 247 Article

 


Anonyme | Le Dimanche 04/08/2013 à 13:01 | [^] | Répondre

Re: Tu peux peut-être faire un Tweet pour qq'1 de la SG nous réponde... #SG

Une étape que vous pouvez prendre lorsque la situation économique ne s'améliore pas est sorti de là. Vous pouvez obtenir un grand nombre de mesures qui peuvent être prises pour déplacer la zone. breast augmentation houston

 


YakutaNopei | Le Mardi 08/01/2013 à 04:51 | [^] | Répondre

c'est pas moi qui le dit...

javascript:void(0);/*1341741680530*/

http://www.planet.fr/conso-internet-les-arnaques-a-la-carte-bancaire-explosent.220454.1404.html?xtor=ES-2-218873[Planet-Week-End]-20120708


Internet : les arnaques à la carte


bancaire explosent !


Le 03/07/2012 - Maëlle Boudet

Réagissez !

Le commerce sur internet n'a beau représenter que 8% des transactions, 60% des fraudes à la carte bleue se font lors de tels échanges. 

 


Revgi | Le Dimanche 08/07/2012 à 12:11 | [^] | Répondre

Lien croisé

WASAlive ! europe : " http://b-r-ent.com/news/europe-s-digital-economy-at-risk#comment_12"

 


Anonyme | Le Mardi 06/11/2012 à 13:14 | [^] | Répondre

Europe is surviving because one of the member of the EU will be out of the team. I think it's the hardest thing to Europe because we can see that the Greece has no chance to recover its debt whether helped by IMF and European Bank.
christmas gift ideas 2012

 


christinafixy | Le Vendredi 07/12/2012 à 04:23 | [^] | Répondre

Europe economy is in crises lately because the IMF late to respond what Greece wants. I think we just wait the time when Greece will be out of Europe union to stand alone to recover its bad economics someday.
present value calculation

 


matildakruzack | Le Samedi 08/12/2012 à 06:48 | [^] | Répondre

L'économie dans le monde ne peuvent pas être séparés par les Etats-Unis. C'est le pays qui countrol tout le système économique dans le monde et que sa monnaie de substitution dans le monde. Si les Etats-Unis ont obtenu bancrupt que d'autres aussi.
cna training

 


cna training | Le Samedi 08/12/2012 à 14:22 | [^] | Répondre

Il ya beaucoup de mauvais risques qui peuvent survenir si vous voulez vraiment prendre une mauvaise pratique dans le domaine de l'économie. Il ya beaucoup d'effets qui se feront sentir par les résidents.apex painting

 


SellyFein | Le Jeudi 13/12/2012 à 13:39 | [^] | Répondre

As we know the economic sector in Europe is not good recently. You must avoid many things that make the areas are getting worse.
property investment accountant Sydney

 


Anonyme | Le Samedi 15/12/2012 à 06:00 | [^] | Répondre

It's good we are looking for the smallest risk of something we are doing. Field is quite risky economic because involves many people.
007 Theme Party Night

 


Anonyme | Le Lundi 17/12/2012 à 02:15 | [^] | Répondre

There are many people who know that the economic situation in Europe is not improved. There are many steps taken, but it is basically it is hard to do.
Seattle DUI Attorney

 


Anonyme | Le Lundi 24/12/2012 à 00:56 | [^] | Répondre

Many people who find a way to improve many areas of the economy there are many steps in Europe. But the crisis is there is getting worse and worse again.
Bear Viewing Alaska

 


Anonyme | Le Mardi 25/12/2012 à 04:04 | [^] | Répondre

We can find many kinds of economics are considered suitable for Europe. A type of interconnected economy that is in a country different from each other.
http://www.puddlescollection.com/boys/boys-dress-shirts-and-pants-1.html

 


Anonyme | Le Samedi 05/01/2013 à 06:26 | [^] | Répondre

Urban Vista Tanah Merah condo is launching soon. Obtain VVIP Discount at our Singapore property listing website.

industrial property singapore outlook and commercial property sale performance sg is improving.

 


Anonyme | Le Samedi 05/01/2013 à 11:43 | [^] | Répondre

Economic turmoil in Europe is a lot of attention of many people. You can easily find the cause if it can be examined from the beginning.
jobs in stoke on trent

 


Anonyme | Le Mardi 08/01/2013 à 14:10 | [^] | Répondre

Thanks

 

I am really impressed by this blog! Very clear explanation of issues is given and it is open to everyone. thanks for posting this work of yours.
Web design company Manchester
| Web design company Glasgow | Seo services oman

 


Anonyme | Le Lundi 14/01/2013 à 11:53 | [^] | Répondre

Thanks

methodology and practice of history of family and genealogical methods. Do My Homework | Assignment expert | Make My Essay | MBA Assignment Help | I need a paper


 


Anonyme | Le Mercredi 16/01/2013 à 14:52 | [^] | Répondre

Super

Une thématique assez délicate à discuter.Merci pour le partage.
distribution prospectus paris

 


Shalini | Le Lundi 28/01/2013 à 12:00 | [^] | Répondre

Werid

 It's werid to hear taht Europe Digital economy at risk, my mind can't accept that but after reading your post i awre of whole scenario. I hope, you will also right about it's best solution.brustvergrösserung

 


Justin | Le Lundi 28/01/2013 à 20:10 | [^] | Répondre

Economy today is in crises and every country try to do tight budget to save the economics. Even though China has been dominating the world and will be predicted as the next power of new super power country, it has no guarantee we will not get the crises.
how to file a divorce in texas

 


oliviatout | Le Mercredi 30/01/2013 à 11:31 | [^] | Répondre

cool comments

I am really excited about the launch of our new online magazine and our ability to bring you, the readers, Galaxy S3 case   the most up-to-date and comprehensive travel articles, travel blogs, video, events, and more – all for free

 


Galaxy S3 case | Le Jeudi 07/02/2013 à 20:43 | [^] | Répondre

I do not know where is wrong. But the worsening economy in Europe alone. You should be able to find and discuss steps to correct this.
accurate forex signals

 


Anonyme | Le Dimanche 10/02/2013 à 06:36 | [^] | Répondre

 Everyone knows about this criticle situation but need is ti identify why Europe suffering from economy crises and what are the possible solutions.weisheitszahnentfernung.

 


Rose Taylor | Le Dimanche 10/02/2013 à 18:59 | [^] | Répondre

El desarrollo de la economía en Europa para llegar aquí aún peor. Usted debe ser capaz de utilizar medidas eficaces para superarla.
family guy streaming

 


family guy streaming | Le Mercredi 13/02/2013 à 05:57 | [^] | Répondre

Developments in the European economy is already very alarming. There are many people who can not accept this is still happening today.
Seattle Plumbers

 


Anonyme | Le Mercredi 27/02/2013 à 02:29 | [^] | Répondre

I collect it

This topic posted by you is trustworthy. I like you recommendation.Your recommendation is of well use to people. i am glad to read that you focused all pros and cons of the topic ffxi gil

 


tibia gold | Le Mercredi 27/02/2013 à 09:23 | [^] | Répondre

You should not use a lot of fun ideas to make Europe's economy could be going well and normal again. This requires a mature thing and a good plan.
best robot vacuum

 


Anonyme | Le Mercredi 27/02/2013 à 13:49 | [^] | Répondre

La evolución económica de los países europeos ha cambiado mucho hoy. Pero la mayoría no todos los países tienen una situación caótica ahora entonces.
Acrobat Adobe Pro

 


brookehowarde | Le Jeudi 28/02/2013 à 17:10 | [^] | Répondre

It was a beneficial workout for me to go through your webpage. It definitely stretches the limits with the mind when you go through very good info and make an effort to interpret it properly. I am going to glance up this web site usually on my PC. Thanks for sharing.portabel flödesmätare

 


portabel flödesmätare | Le Mardi 05/03/2013 à 06:27 | [^] | Répondre

Thanks

i am glad to read that you focused all pros and cons of the topic. Buy a College Paper Online | Best Research Paper Online | Term Paper University | Write My Paper for me Quickly

 


Le Mardi | Le Vendredi 08/03/2013 à 11:07 | [^] | Répondre

Skip Hire North London

Europe is surviving because one of the member of the EU will be out of the team. I think we just wait the time when Greece will be out of Europe union to stand alone to recover its bad economics someday.
Skip Hire Barnet, Skip Hire Enfield, Skip Hire Finchley

 


Chris | Le Mardi 12/03/2013 à 15:02 | [^] | Répondre

This is highly informatics, crisp and clear. I think that everything has been described in systematic manner so that reader could get maximum information and learn many things.
tapetes con logotipo

 


bads | Le Mercredi 20/03/2013 à 19:21 | [^] | Répondre

I really appreciate the kind of topics you post here. Thanks for sharing us a great information that is actually helpful. Good day!
equipo para gimnasio

 


bads | Le Mercredi 20/03/2013 à 19:22 | [^] | Répondre

IT

This topic posted by you is trustworthy. I like you recommendation.Your recommendation is of well use to people. Managed IT Services | Cloud Computing | IT Services.

 


Riley | Le Lundi 25/03/2013 à 16:30 | [^] | Répondre

Re: IT

It's never too lately to meliorate your information and your listing has me.
poker online

 


Anonyme | Le Dimanche 23/06/2013 à 12:39 | [^] | Répondre

Un factor que podría afectar a la estabilidad del Estado y la economía es así que una de las cosas importantes que usted debe vigilar cuidadosamente. Usted puede averiguar cómo puede hacer que sea estable.
Safety Equipment Supply

 


Safety Equipment Supply | Le Jeudi 28/03/2013 à 14:34 | [^] | Répondre

Las condiciones económicas son mucho y puede hacer un montón de gente tiene la oportunidad de desarrollar nuevos negocios es bueno. Hay muchas personas que saben leer el estado de esta economía.
USB otg

 


USB otg | Le Mardi 02/04/2013 à 14:26 | [^] | Répondre

Re:

I will definitely bookmark your website. I am happy to found such useful and interesting post which is written in well maner.I really increased my knowledge after read your post which will be beneficial for me.
Free cell phone spy
Cell phone spy software

 


eliezerjames45 | Le Mercredi 03/04/2013 à 09:31 | [^] | Répondre

All the risks that exist in the economy is usually associated with the opportunity and money. This is one thing we can not avoid anymore because it will always be there. Sean Nevett

 


SeanRegina | Le Jeudi 04/04/2013 à 04:19 | [^] | Répondre

Thank you for the efforts you been putting on making your site such an interesting and informative place to browse through.
topes de estacionamiento

 


bads | Le Samedi 13/04/2013 à 17:36 | [^] | Répondre

Thanks for posting this. Your blog is so interesting and very informative.Thanks sharing. Definitely a great piece of work Thanks for your work.
tapetes personalizados

 


bads | Le Samedi 13/04/2013 à 17:38 | [^] | Répondre



 000-590 || HP2-E46 || HP0-D13 || 650-395 || HP2-H23 || 000-781 || 1Z0-821 || 1Z0-206 || 9L0-517 || 1Z0-899

 


King | Le Vendredi 19/04/2013 à 09:50 | [^] | Répondre

man and van london

Good job! I have found many articles to read but you do a good thing. That is a boy. Thank you so much for sharing the delicious post. Expect your next article. Man and Van | House Removals London | Office Removals London

 


Jhonson | Le Samedi 20/04/2013 à 12:25 | [^] | Répondre

Removals to Belgium

I really like your blog content the way you put up the things…I’ve read the topic with great interest. Removals to France | Removals to Belgium | Removals to Switzerland.

 


Addison | Le Jeudi 25/04/2013 à 16:04 | [^] | Répondre

 CCA-470 || CQE || CTAL-TM_UK || CUR-009 || E20-018 || E20-390 || E20-517 || E20-598 || E20-690 || EC1-349

 


Marshal | Le Vendredi 26/04/2013 à 08:19 | [^] | Répondre

Awesome Information

 Fine way of explaining, and fastidious paragraph to obtain data concerning my presentation topic, which i am going to present in academy.

 


Corals | Le Vendredi 26/04/2013 à 19:00 | [^] | Répondre

Great info. I love all the posts, I really enjoyed, I would like more information about this, because it is very nice., Thanks for sharing...
topes para estacionamiento

 


bads | Le Jeudi 02/05/2013 à 19:26 | [^] | Répondre

It is very exciting to study the Bernanke case which tops the lists of case as how brought down the economy brisk. I’m very thankful for giving such useful information.
tapetes impresos

 


bads | Le Jeudi 02/05/2013 à 19:27 | [^] | Répondre

Re:

I stumbled upon this site through search engine and I have been reading along all the blogs posted. They are very well written indeed. Thanks. cheap dissertation

 


Kieren | Le Dimanche 05/05/2013 à 16:58 | [^] | Répondre

very informative

blog is really nice very informative post denture clinic in aurora

 


hameed | Le Jeudi 09/05/2013 à 09:41 | [^] | Répondre

More Fans For You

I am much entertained to read thorough your nice piece of content.I have to speak about on-line training and their particular growing importance.

More Fans For You

 


fenixr.raw | Le Jeudi 23/05/2013 à 22:39 | [^] | Répondre

I might try to write a book to go along with my blog, but I will see. Looking forward for more post with useful tips and ideas.
administación pública

 


Anonyme | Le Mercredi 05/06/2013 à 20:15 | [^] | Répondre

Lien croisé

Blog des Managers 2.0 (Intranet, SIC, 3D & co)[ RSS reader] : " Europe's digital economy at risk   Date: Wednesday, 27 Jun 2012 09:35De retour de Londres où la conférence Social Media in Payments a créé un précédent avec HSBC, Nokia et des experts comme Christophe Langlois on a un sentiment de distance avec tout ça quand on "

 


Anonyme | Le Mercredi 05/06/2013 à 20:35 | [^] | Répondre

IT Support London

 I really love going back to your site to read your story and see more pictures that are really taken with great car

 


IT Support London | Le Dimanche 09/06/2013 à 15:28 | [^] | Répondre

SEO Local

I am have been studying this topic for a long time. You have provided great information in you post and some things I have not seen in other content I have read by others.
SEO Company London

 


seolocal | Le Jeudi 13/06/2013 à 10:19 | [^] | Répondre

This is a very informative article.I was looking for these things and here I found it.Thank you very much. I wish you good luck.
Tapetes con logo   

 


Anonyme | Le Vendredi 21/06/2013 à 15:20 | [^] | Répondre

Excellent and decent post. I found this much informative, as to what I was exactly searching for. Thanks for such post and please keep it up.
tapete anti-fatiga   

 


Anonyme | Le Vendredi 21/06/2013 à 15:23 | [^] | Répondre

IT Support Company London

 I am have been studying this topic for a long time. You have provided great information in you post and some things I have not seen in other content I have read by others.

 


IT Support London | Le Dimanche 23/06/2013 à 16:33 | [^] | Répondre

I dead consider joyous when I acquire articles pertinent to my process and my issue.
sbobet

 


Anonyme | Le Vendredi 28/06/2013 à 12:55 | [^] | Répondre

Properties in Italy

I am much entertained to read thorough your nice piece of content.I have to speak about on-line training and their particular growing importance. Properties in Italy

 


Anonyme | Le Samedi 06/07/2013 à 11:29 | [^] | Répondre

safeffxivgil.com

i really enjoyed to read all of your article in your site.. safeffxivgil.com

 


Anonyme | Le Samedi 06/07/2013 à 11:31 | [^] | Répondre

melt your mans heart

There are some men who, years after being in a relationship, continue to treat their women like if it was just yesterday that they got together. melt your mans heart

 


Anonyme | Le Lundi 29/07/2013 à 19:32 | [^] | Répondre

It feels awesome to read such informative and unique articles on your websites.
go here

 


Anonyme | Le Lundi 29/07/2013 à 23:35 | [^] | Répondre

Passwordstate 6

 

  1. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between user friendliness and appearance. I must say that you’ve done a great job with this. Also, the blog loads extremely fast for me on Safari. Outstanding Blog!

    Passwordstate 6

 


Anonyme | Le Lundi 05/08/2013 à 13:11 | [^] | Répondre

Simply put your blog post to my favorite blog list, I notify that this is the first place where I find issues and topics I've been searching for Media Informasi |Cara Memakai jilbab|FB Facebook|Status Lucu|Mengecilkan perut| Memutihkan Kulit|Menghilangkan jerawat| Menghilangkan Komedo |Ucapan Ulang Tahun Membuat Twitter|Edit Foto Online|Contoh CV |Surat Lamaran Kerja|Kata Kata Lucu|Cerita Lucu|Kata Kata Mutiara|Depression Symptoms|Skin Care

 


Anonyme | Le Mardi 10/09/2013 à 09:50 | [^] | Répondre

Re:

Testing this out-

 


Pierre | Le Mardi 12/11/2013 à 19:05 | [^] | Répondre

Re:

Testing again.

 


Anonyme | Le Vendredi 15/11/2013 à 17:33 | [^] | Répondre

Les médias sociaux et l'Europe

Les médias sociaux et l'Europe ont toujours été un sujet difficile. Nous avons vraiment besoin de plus de développer ses propres idées et une meilleure sécurité. Pourtant quand il s'agit de perdre du poids tous les Européens savoir sur l'achat éphédrine. Pour nos fans allemands de médias sociaux, nous offrons également Ephedrin kaufen. Garder l'affichage sur les médias sociaux en Europe. Quelque chose doit se passer ici.

 


Pierre | Le Mardi 05/11/2013 à 12:15 | [^] | Répondre

video

I’m impressed, I must say. Really rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the issue is something that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my search for something relating to this

Video

 


Anonyme | Le Mercredi 27/11/2013 à 13:33 | [^] | Répondre

Hi there. I really appreciate the points you made. I don't think I've actually thought about it in that way. I can really appreciate how you approached the subject matter and what you said really gave me a new perspective. Thanks for taking the time to write this all out.
Your opinion this blog:
Harga Jual Kenari
Hewan Langka
Fungsi Anatomi Ikan
Anjing Chow chow
Anjing Kintamani
Anjing Labrador Retriever
Anjing Pitbull
Anjing Samoyed
Anjing Siberian Husky
Memelihara Ternak kambing
Cara merawat lovebird UntukLomba

 


Arwana | Le Mardi 04/03/2014 à 11:47 | [^] | Répondre

You may discover groups forSoda fountain machine manufacturer almost any interest within , Myspace, and actuallySoda machine Twitter, and develop relationships along with other those Soda machine manufacturer who are interested inside a common subject.

 

 

 

 


Soda fountain machine | Le Vendredi 28/03/2014 à 12:30 | [^] | Répondre

very interesting article fertilizer companies and I think this is necessary. hopefully in the future it becomes a useful, hopefully. I really appreciate you for making this article. thanks for that beneficial article.

 


animal feed | Le Vendredi 28/03/2014 à 12:37 | [^] | Répondre

I definitely see this as being a good Cooking utensils supplier hire. She has all the great experience that you want for this Kitchen equipments position. I see nothing but good things from it

 


Kitchen utensils supplier | Le Vendredi 28/03/2014 à 12:50 | [^] | Répondre

Really i am impressed from this chicken processing equipment post. the person who created this post is a genius and knows how to keep the readers connected. thanks for sharing this with us.

 


chick feeder | Le Vendredi 28/03/2014 à 12:53 | [^] | Répondre

Nice article, thanks for the Lube Oil Filters manufacturers in India information. It's very complete Lube Oil Filters manufacturers in Hyderabad information. I will bookmark for cylindrical air filter supplier next reference.

 


Lube Oil Filters manufacturers | Le Vendredi 28/03/2014 à 12:58 | [^] | Répondre

This is a truly good site

Feliz de ver tu blog, ya que es justo lo que he buscando y emocionado de leer Sewa Sofa todos los mensajes. Tengo muchas ganas de tener otro gran artículo de usted. Es realmente una pieza agradable y servicial de la información. Me alegro de que hayas compartido esta info Sewa Tenda Jakarta servicial con nosotros. Por favor mantenernos informados de esta manera. Realmente aprecio este post. He estado buscando por todos lados esto! Gracias a Dios que encontré en Google. Usted ha hecho mi día! Sewa Sofa Jakarta Gracias de nuevo. Gracias por otro blog informativo ti.

¿Dónde más podría obtener ese tipo de información por escrito de una manera tan perfecta? Tengo un proyecto Sewa Alat Pesta Jakarta que estoy ahora trabajando, y yo he estado en la mirada hacia fuera para esa información. Todo el contenido que usted ha mencionado en el post es Sewa Kursi Jakarta muy bueno y puede ser muy útil. Voy a tenerlo en cuenta, gracias por compartir la información de mantener la actualización, con ganas de más posts.Thanks. Su artículo ha despertado mucho interés Penyewaan Sofa VIP positivo. Puedo ver por qué, ya que han hecho un buen trabajo de lo que es interesante este tipo.

 


Harga Sewa Murah Jakarta | Le Jeudi 17/04/2014 à 12:34 | [^] | Répondre